Versturen...

Neem contact op

x

Wil je niets missen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

* indicates required
x

DE BESTE #BEURSHASHTAGS VOOR MEER EXPOSURE

Social media x beurzen is dé succesformule voor een succesvol zakelijk netwerk. Daar schreven we eerder al een blog over. Dat social media tijdens beurzen een steeds grotere rol gaat spelen is dus niets nieuws meer. Wanneer je besluit om je beursdeelname actief te delen op social media wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk relevante personen en/of bedrijven jouw content zien of lezen. Hashtags zijn de perfecte tools om dit te bereiken.

Waarom hashtags?

Hashtags worden gebruikt om woorden in een zin te ‘taggen’ waardoor ze vindbaar zijn voor iedereen die op zoek is naar dat onderwerp. Wanneer je tijdens je deelname aan de huishoudbeurs bijvoorbeeld een bericht op twitter plaatst met daarin de hashtag #huishoudbeurs2017, dan komt jouw bericht in een overzicht te staan met daarin alle berichten die geplaatst zijn met daarin die hashtag. Mensen die geïnteresseerd zijn in dat onderwerp (lees: potentiële klanten) bekijken deze berichten, en komen zo ook bij jouw bericht en profiel terecht. De meest populaire hashtags zijn trouwens in het Engels geschreven zodat ze door mensen over de hele wereld gevonden kunnen worden. Dit zal je ook terugzien in het overzicht van meest populaire beurshashtags. 

Algemene hashtags

Algemene hashtags zijn breed geformuleerde termen die gerelateerd zijn aan het onderwerp waar je iets over schrijft. Het zijn vaak de woorden waar een grote doelgroep op zoekt. Deze woorden zijn belangrijk voor de vindbaarheid van je bericht en profiel. De meest populaire beurs-gerelateerde hashtags in deze categorie zijn: 

#tradeshow
#tradeshows
#tradeshowlife
#tradeshowdesign
#meetingprofs
#networking
#networkingevent
#tradeshowbooth
#exhibition
#exhibitionstand
#eventmarketing

Specifieke hashtags

Dit zijn de hashtags die direct iets te maken met de beurs of het event waar je aan deelneemt. De kans is groot dat deze hashtags een minder groot bereik hebben omdat ze specifieker geformuleerd zijn. Toch zijn ze erg efficiënt omdat ze potentiele klanten en mensen uit dezelfde industrie bereiken. Tegenwoordig heeft vrijwel elke beurs een eigen hashtag. Om erachter te komen wat de gebruikte hashtags zijn kan je het beste kijken op de social media pagina’s van de desbetreffende beurs. Vaak zijn ze op deze manier opgebouwd: 

#beursnaam
#beursnaam + jaartal
#afkorting beursnaam
#afkorting beursnaam + jaartal
#beursnaam + expo 

Een aantal voorbeelden zijn: #gamescom, #formnext, #prowein en #IBC. Wanneer je het jaartal van de beurs aan de hashtag toevoegt wordt er een recenter overzicht weergegeven. Dit is voornamelijk effectief tijdens de beurs. De echte kracht van het gebruiken van deze hashtags zit hem namelijk in de timing. Als je ze tijdens een beurs gebruikt ben je direct zichtbaar en vindbaar voor geïnteresseerde personen en bedrijven. Ze kunnen je dan real-time volgen, en op basis daarvan contact opnemen of je beursstand bezoeken. Zo trek je heel gericht publiek aan, en creëer je tegelijkertijd brand awareness.

Overige hashtags

Ten slotte zijn er nog de hashtags die gerelateerd zijn aan het onderwerp waar je iets over op social media plaatst. Plaats je bijvoorbeeld een video van een interview, gebruik dan de hashtag #interview en natuurlijk een hashtag met het onderwerp van het interview. Gaat je bericht over een nieuw product? Kies dan voor hashtags als #newproduct en #innovation. De mogelijkheden zijn oneindig. Bekijk goed welke hashtags goed aansluiten bij de content die je plaatst voor een optimale relevantie en vindbaarheid. Want alles waar té voor staat.. ja, je snapt hem wel. 

#aanKOP

Heb je vragen over dit artikel of ben je op zoek naar meer (social) beursinspiratie? Laat het ons weten op info@kopexpo.com

 

Vond je dit interessant?
Krijg de nieuwste blogs iedere maand eenvoudig via e-mail.

Ja, inspireer mij! chev