Versturen...

Neem contact op

x

De rol van een live-event in onze digitaliserende wereld

De customer journey, we zijn er met z'n allen heel druk mee. Hoe zorgen we voor de optimale experience en zetten we dit om in resultaat? De rol van de online middelen wordt hierin nog steeds groter. Waarom dan toch nog deelnemen aan een beurs?

 

Dat we het belang van een live-event niet moeten onderschatten wordt bevestigd door het onderzoek dat Sanoma en Validators onlangs uitvoerden. Die live-ontmoeting blijkt namelijk nog steeds een grote bijdrage te leveren aan merkervaring en merkbeleving.

Men zocht uit welke impact live-events hebben op merken, hoe een event en de merken in het geheugen blijven hangen en welke plaats een event inneemt in de mediamix. Om tot antwoorden op deze vragen te komen zijn een drietal onderzoeken uitgevoerd, zowel online als op events zelf. Met onder andere camera’s in de stands, het meten van emoties en met het impliciete vaststellen van geheugenstructuren werd de waarde en kwaliteit van een evenement gemeten.

Een van de interessante resultaten die uit het onderzoek naar voren kwamen was dat bijna driekwart van de bezoekers een product koopt als ze op een evenement zijn en dus een positieve productervaring hebben. Dat blijkt niet alleen een korte termijneffect te zijn. 11% deed een herhaalaankoop en 14 % van de bezoekers koopt het product wat ze hebben gekocht nog steeds regelmatig!

Een samenvatting van dit onderzoek vind je in deze infographic.

Worstel jij met de vraag hoe je jouw beursdeelname tot een waardevol event maakt? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.

Of maak vast kennis met onze eventmanager Joe, hij helpt, adviseert en inspireert je graag om van jouw beurs een ongekend succes te maken!

Neem contact op Maak kennis met Joe